Розробки уроків

Тема уроку: Domestics and wild animals.
Повторення: назви тварин, кольори, числівники, множина іменників.
Мета: у формі казки, яку творять самі учні, повторити назви тварин; вчити учнів спілкуватися, залучаючи їх до рольової гри. Розвивати уважність, спостережливість і логічне мислення. Виховувати розуміння, любов і повагу до живої природи.
Обладнання: великий плакат ферми; картинка фермера, Незнайки; відеоролик пісні "Clap your hands"; плакат кросворд; роздатковий матеріал для роботи в групах, парах та міні –підручник для читання; відеоролик мультика.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань
Хід уроку
Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення        
1.     Creeting
Т: Good morning children!
Ps: Good morning teacher!
T: Today a lot of new teachers came to our lesson. Let's greet them.
Ps: Good morning, good morning,
Good morning to you!
Good morning, good morning
We are glad to see you!
T: Pupils we have already finished the theme «Domestic animals». Children look at the blackboard and say how do the people feel? And then say how do you feel today?
   2) Aim
  Today we have unusual lesson because we have a lot of guests
- Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас в гості завітав Їжачок, з проханням про допомогу. Справа в тім, що яблучка, які він припас з осені, зачарувала Зима. А щоб зняти чари, необхідно виконати завдання кожного яблучка. Їжачок і сам би впорався та завдання написані англійською мовою. А він не вивчав англійську, так як з вересня заліг у зимову сплячку.
  - То як, допоможемо Їжачкові?
  - Спершу, з’ясуємо тему нашого уроку. Look at the blackboard and read the  theme of our lesson.
Children listen to me very attentively and say what is the theme of our lesson.
Woof-woof, says the dog,
Mew, mew, says the cat,
Grunt, grunt, says the pig,
 And squeak, squeak says the rat.
 Too-woo, says the owl,
Moo, moo, says the cow,
 Quack, quack, says the duck
, And what cuckoo says you know.
 - So, who can tell me, what is the poem about?
Children listen to me very attentively and say what is the theme of our lesson.
   На дошці записана тема уроку “Pets and animals. Wild and domestic animals”
  -You are right. The topic of our today’s lesson is “Animals”
  -What kinds of animals do you know?
3. Warm up activity
Тож сьогодні ми будемо говорити про домашніх та диких тварин.
But at first listen to me and says what sounds repeated.
1.     Feed the bees with three sweet peas.
2.     A wet windy walk on Wednesday.
3.     A big black bug bit a big black bear.
4.     Apples, peaches, pears and plums
Tell me when your birthday comes.
5.     Swan swam over the sea.
Swim, swan, swim!
Swan swam back again.
Well swum,swan!
6.     White kite, white kite,
Up the sky!
What can you see there?
Flying so high!
7.     The merriest month of the year
Is the merry month of May.
II. Основна частина уроку
       Яблуко 1
-Now, let’s go. The first task: “What can you see?” Video-film
T: Children I want you to watch a video and try to remember animals which you’ll see in the cartoon.

     Яблуко 2
-The next task: Reading mini-books
T: Children the hedgehog wants you read our mini-books.

        Яблуко 3
-The next task: “What color is it?”.  But we should revise all colours.
   Poem: Red and yellow, green and blue
            Lots of colours for me and you
Let’s play a game”Colour game ” (Ann is flying on … balloons)



Яблуко 4
T: Children listen to me and say if the sentences are true or false. Yes or No
1.     Elephants can swim.
2.     Cats can run.
3.     Tigers can run.
4.     Crocodiles can swim.
5.     Monkeys can fly
6.     Frogs can swim
7.     Elephants live on the farm.
8.     Tigers live in the zoo.
9.     Horses live on a farm.

      Яблуко 5
1.    You are tired let’s sing a song “Clap your hands”

Яблуко 6
Where does the animal live?
In the zoo
On a farm
In the forest
In a flat
A cat, a monkey, a parrot, a tiger, en elephant, a horse, a cow, a hamster, a fox, a zebra, a kitten, a pig, a goose.

T: Children every of you have pets at home. What are they? Answer my questions?
Have you got a …?

III. Заключна частина уроку
Our trip is coming to the end. It's time to come back to our class. So let's revise what animals we saw at the farm and in the forest. Stick them where they live.



Комментариев нет:

Отправить комментарий